Het Team 

team

Orthopedagoog Westland Delfland is een kleinschalige en laagdrempelige praktijk gelegen in het Westland.
De praktijk bestaat uit een samenwerking tussen meerdere zelfstandige, geregistreerde professionals met een oplossingsgerichte mindset en met een positieve kijk op problemen.

Graag stellen onze professionals zich hieronder aan u voor. 

Sanne de Deyne – Boon

test

Sanne de Deyne – Boon 

Orthopedagoog – Generalist 
Kind & Jeugd Psycholoog 
Systeemtherapeut, IMH Specialist en EMDR-behandelaar
Regiebehandelaar, oprichtster OWD en OWD Academie 

Werkdagen: dinsdagavond, woensdag, donderdag en vrijdagochtend

 

Over Sanne

Sanne de Deyne – Boon is orthopedagoog-generalist en kind- en jeugdpsycholoog. Ze begeleidt al jarenlang met veel plezier kinderen, jongeren en hun ouders bij allerlei vragen rondom gedrag, ontwikkeling en mentale gezondheid. Sanne staat bekend om haar nuchtere blik, scherpe analyses en betrokken aanpak. Ze kijkt altijd verder dan het label en zoekt vooral naar wat écht helpt.

Wat Sanne belangrijk vindt? Niet alles hoeft een probleem te zijn. Ze gelooft in het normaliseren van gedrag, in plaats van direct denken in diagnoses of stoornissen. Natuurlijk kunnen dingen lastig zijn, maar dat betekent niet automatisch dat er iets ‘mis’ is. Ze kijkt liever naar het verhaal achter het gedrag en zoekt samen met kind, ouders en school naar praktische, haalbare oplossingen. Daarbij gebruikt ze richtlijnen en protocollen als hulpmiddel, niet als einddoel. En als het nodig is, denkt ze gerust buiten de lijntjes.

Sanne houdt van leren. Tijdens haar studie Pedagogische Wetenschappen aan de Universiteit Leiden ontdekte ze haar interesse voor leerprocessen en wat er soms mis kan gaan bij kinderen. Ze rondde met succes de masters Learning Problems and Impairments en Ontwikkelingspsychologie af, en haalde onder andere haar BAPD, registratie als orthopedagoog-generalist én als kind- en jeugdpsycholoog.

Die nieuwsgierigheid naar het menselijk brein en haar drang om zich te blijven ontwikkelen en te blijven leren is nooit weggegaan. Daarom volgde ze daarna nog verschillende opleidingen en cursussen, zoals Acceptance and Commitment Therapy (ACT), EMDR en rouwverwerking bij kinderen en jongeren. Ook rondde ze onder andere de postdoctorale opleidingen tot cognitief gedragstherapeut, IMH specialist en systeemtherapeut af.

Ruim 13 jaar geleden richtte Sanne Orthopedagoog Westland Delfland op. Naast haar werk als praktijkhouder blijft ze het liefst betrokken bij de kinderen en jongeren zelf. Ze vindt het belangrijk dat kinderen en hun omgeving ervaren dat ze zélf invloed hebben en verder kunnen, ook als iets lastig is. Soms is er alleen even iemand nodig die dat meehelpt ontdekken. 

Naast haar werk in de praktijk begeleidt Sanne ook andere professionals in hun werk, als supervisor en regiebehandelaar. Maar hoe druk de agenda ook is: het kind en zijn of haar verhaal staan voorop. Altijd.

Diploma's en Registraties
  • Orthopedagoog – Generalist (BIG: 69930444431 / NVO: 18720)
  • Psycholoog, Kind en Jeugd (NIP: 229054)
  • Postmaster – Orthopedagoog (SKJ: 120006250)
  • EMDR behandelaar (VEN: 37067)
  • Remedial Teacher (LBRT: 166542)
  • Praktijkeigenaar (AGB: 94104927)
  • Specialist Hoogbegaafdheid KRHB
  • Cognitief Gedragstherapeut
  • Systeem- en familietherapeut
  • Infant Mental Health Specialist (IMH Nederland) 
Gevolgde postdoctorale (deel)opleidingen:
  • ADHD bij Jongeren
  • ADHD Groepsaanbod belicht
  • ADHD en/of Druk gedrag
  • ADHD bij meisjes en vrouwen
  • Acceptance Commitment Therapie (ACT)
  • ACT Verdieping
  • Autisme bij meisjes en vrouwen
  • Autisme bij jongeren en (jong) volwassenen
  • Autisme en emotieregulatie
  • Autisme en emotie-regulatieproblemen
  • Autisme diagnostiek en behandeling
  • Basiscursus EMDR Kind & Jeugd
  • Beinvloeden een nieuwe orthopedagogische competentie
  • COMET bij kinderen
  • Coaching in zorg en onderwijs
  • Cogmed Coach
  • Cognitieve Gedragstherapie
  • Communicatie in zorg en onderwijs
  • Conflictscheidingen
  • DSM – V
  • Diagnostiek en behandeling van suïcidaal gedrag
  • Diagnostiek in de Jeugdzorg
  • Diagnostiek van dyslexie
  • Dyscalculie: de verdieping
  • Dyslexie: de verdieping
  • Eetproblemen bij jonge kinderen
  • Effectief leesonderwijs
  • Effectief beïnvloeden in zorg en onderwijs
  • EMDR Kind en Jeugd
  • EMDR Volwassenen
  • EMDR Pre-Verbaal Trauma
  • EMDR bij bevallingsgerelateerde PTSS en Angst
  • EMDR bij autisme en ADHD 
  • Emotie-regulatieproblemen
  • Emotieregulatie Jonge Kind
  • Executieve functies in het VO
  • Gezinstaxatie
  • Gehechtheidsrelaties
  • Gehechtheidspatronen
  • Handelingsgerichte diagnostiek bij LVB
  • Handelingsgerichte diagnostiek bij onveiligheid
  • HGD van leer- en gedragsproblemen
  • Handelingsgerichte diagnostiek
  • Hoogbegaafdheid (specialist)
  • Hoogbegaafdheid bij kinderen & jongeren
  • Hoogbegaafd en/of Autisme
  • Hoogbegaafd en/of ADHD
  • Hoogbegaafdheid in de GGZ 
  • Hoogbegaafdheid in de Psychiatrie 
  • Hoogbegaafde Volwassenen in de GGZ
  • Hoog-ontwikkelingspotentieel begrijpen en begeleiden
  • Infant Mental Health (IMH)
  • Intelligentie en cognitie
  • Intelligentie onderzoek bij baby’s en peuters
  • Interculturele diagnostiek
  • Interventiegerichte diagnostiek van de ouder-kindrelatie
  • Jeugd- en gezinsrecht
  • Kritische diagnostiek van dyslexie
  • Kinderen in de ouderrol
  • Leer- en gedragsproblemen
  • Lichaamstaal, contact en regulatie ouder-kind
  • Minder praten, meer beleven in de behandelkamer
  • Mindfullness
  • Motiverende gespreksvoering bij jongeren
  • Neurodiagnostiek
  • Observeren als diagnostisch middel
  • Onder- of overprikkelde leerlingen
  • Onrustige Baby
  • Overvraging, stress en burn-out bij kinderen en tieners
  • Peri-partum Psychische problemen
  • Pleegouder – Pleegkind interventie
  • Positieve psychologie
  • Praktische psychofarmacologie
  • Psychopathologie in het onderwijs
  • Psychotrauma bij kinderen en jongeren
  • Rouwverwerking bij kinderen
  • Screening en vervolghulp bij Autisme
  • Samenwerking jeugdhulp en onderwijs
  • Seksuele ontwikkeling in zicht
  • Slaapproblemen bij jonge kinderen
  • Specialist Hoogbegaafdheid
  • Systeemtherapie
  • Systeemtherapie de verdieping
  • Therapeutische psychodiagnostiek van de persoonlijkheid
  • Trauma Toolbox
  • Verrijkend onderwijs voor talentvolle en begaafde leerlingen
  • Verschil Hoogbegaafdheid en Autisme – gedrag
  • Voedingsproblemen bij kinderen
  • Werken met duplo-poppetjes (Een Taal Erbij)
  • Workshop kernkwaliteiten

Roos Gras 

Roos Gras

Onderwijs- & Ontwikkelingspsycholoog
Psychomotorisch Behandelaar
Specialist Hoogbegaafdheid
Specialist Gedrag en Bewegen

Praktijkdagen Roos Gras:
maandag t/m vrijdag 

Over Roos

Iedereen die Roos kent zal haar omschrijven als een positieve oplossingsgerichte behandelaar. Roos heeft de opleiding Psychologie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam gevolgd. Al snel bleek dat het onderwijs haar interesse trok. Na haar bachelor Psychologie heeft zij de master Human Learning and Performance gedaan. Roos heeft zich daarbij voornamelijk gericht op het leer- en prestatiepotentieel van kinderen en jongeren. Roos is dan ook een ster in het ontwikkelen van een positieve en oplossingsgerichte mindset bij kinderen. 

Tijdens haar werk bij Orthopedagoog Westland Delftland als Onderwijs en Ontwikkeling-psycholoog zet Roos al haar theoretische kennis om in praktijkgerichte handvatten. Het werken met kinderen en ze vooruit zien gaan geeft haar veel voldoening. Kinderen met leerproblemen ondersteunen en weer meer plezier geven in school is enorm dankbaar werk, aldus Roos. Roos bouwt daarnaast met iedere leerling een emotionele band op en hierdoor wordt er met plezier geleerd. Het mooist van haar werk vindt zij het feit dat zij kinderen weer hun zelfvertrouwen terug kan geven en daarmee ook het plezier in het leven en leren.  

Roos combineert ook cognitieve gedragstherapie met psychomotorische therapie. Hierdoor is er mogelijkheid voor beweging en vinden sessies zich soms buiten plaats of in een sportruimte.

Roos neemt in haar werk het gehele systeem mee. Roos houdt graag contact met leraren en ouders en stimuleert hen om samen te werken. Leerproblemen hebben niet alleen invloed op het kind. Vaak weten ouders en docenten niet goed hoe ze kunnen helpen, hetgeen frustraties en valse verwachtingen kan oproepen. Roos helpt hen graag met het ontwikkelen van een realistische oplossingsgerichte kijk op zaken en biedt zelf vanzelfsprekend de hulp waar nodig. 

Diploma's en Registraties

Onderwijs & Ontwikkelingspsycholoog (NIP: 229348)
Psychomotorisch Kindertherapeut 
Specialist Hoogbegaafdheid
Specialist Gedrag en Bewegen

Gevolgde postdoctorale (deel)opleidingen:
  • Autisme en emotieregulatie
  • Autisme en emotie-regulatieproblemen
  • COMET bij kinderen
  • Coaching in zorg en onderwijs
  • Communicatie in zorg en onderwijs
  • Effectief beïnvloeden in zorg en onderwijs
  • Emotie-regulatieproblemen
  • Executieve functies in het VO
  • Hoogbegaafdheid bij kinderen & jongeren
  • Mindfullness
  • Motiverende gespreksvoering bij jongeren
  • Onder- of overprikkelde leerlingen
  • Samenwerking jeugdhulp en onderwijs
  • Seksuele ontwikkeling in zicht
  • Workshop kernkwaliteiten
test

Renate Willemsen

test

Renate Willemsen 

Orthopedagoog 
Coördinator Diagnostiek & Behandeling
Specialist Hoogbegaafd & Dubbel Bijzonder
Specialist Taalontwikkeling en Dyslexie 

Praktijkdagen Renate Willemsen:
maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag

Over Renate

Renate heeft haar opleiding Pedagogische Wetenschappen aan de Erasmus Universiteit Rotterdam gevolgd. Tijdens haar master Orthopedagogiek heeft zij veel ervaring opgedaan met diagnostiek en behandeling van kinderen met leer- en ontwikkelingsproblemen. Deze ervaring heeft zij voornamelijk opgedaan tijdens haar stage bij Orthopedagoog Westland Delfland. Renate heeft zich hier kunnen specialiseren in onder andere leerproblemen, intelligentieonderzoek en begeleiding. Met kinderen aan de slag gaan en ze zien ontwikkelen, geeft haar voldoening en extra motivatie om dit werk te doen.

Ieder kind is uniek in zijn eigen talenten en leerstijl, iets wat Renate altijd goed door heeft. Een geremde ontwikkeling kan zich onder andere uiten in leerproblemen, faalangst, onzekerheid, concentratieproblemen, teruggetrokken gedrag, eenzaamheid, pesten of boosheid. Renate helpt ouders en leerkrachten om door deze klachten heen te kijken om gezamenlijk tot een oplossing te komen. Renate sluit zowel in haar onderzoeken als behandelingen aan bij de leerstijl en talenten van de kinderen. Renate helpt kinderen te ontdekken en zichzelf nieuwe vaardigheden en leerstrategieën aan te leren, waardoor zij meer zelfvertrouwen krijgen en beter in hun vel gaan zitten. Leerprestaties gaan vooruit en kinderen zullen ervaren dat leren leuk is. Veel leerlingen worden dan ook graag door Renate geholpen en omschrijven haar als een uiterst begripvolle, pragmatische en nauwkeurige behandelaar, waarbij zij met al hun vragen terecht kunnen. 

Diploma's en Registraties

Orthopedagoog (NVO: 23905)
Remedial Teacher
Dyslexie Behandelaar 

Deskundigheidsbevordering trajecten:
BAPD Basisaantekening Psychodiagnostiek

Gevolgde postdoctorale (deel)opleidingen:
  • Autisme en emotieregulatie
  • Autisme en emotie-regulatieproblemen
  • COMET bij kinderen
  • Coaching in zorg en onderwijs
  • Communicatie in zorg en onderwijs
  • Effectief beïnvloeden in zorg en onderwijs
  • Emotie-regulatieproblemen
  • Executieve functies in het VO
  • Hoogbegaafdheid bij kinderen & jongeren
  • Mindfullness
  • Motiverende gespreksvoering bij jongeren
  • Onder- of overprikkelde leerlingen
  • Samenwerking jeugdhulp en onderwijs
  • Workshop kernkwaliteiten

Louise Hordijk – van Zijderveld

test

Louise Hordijk – van Zijderveld

Orthopedagoog
Onderwijskundige en Academisch Leerkracht

Coördinator Diagnostiek & Behandeling
Specialist Hoogbegaafdheid & Dubbel Bijzonder
Specialist Ontwikkelingsstoornissen (ADHD/ASS)

Praktijkdagen Louise Hordijk – van Zijderveld:
maandag, woensdag, donderdag en vrijdag 

Over Louise

Louise is een echte aanpakker en een kei in het begeleiden en behandelen van kinderen en jongeren. Louise heeft voorheen de academische pabo gevolgd aan de universiteit Leiden. Na het behalen van haar academische lesbevoegdheid heeft zij ervoor gekozen zich verder te verdiepen middels het volgen van de master Orthopedagogiek. Haar stage heeft Louise destijds bij Orthopedagoog Westland Delfland doorlopen en succesvol afgerond. Tijdens haar stage viel al snel op dat Louise goed binnen ons team paste. Zij heeft dan ook (gelukkig) besloten na haar stage ons team te blijven versterken. Door haar brede achtergrond en opleiding, waarbij er zowel aandacht is geweest voor het stukje praktijk (middels het voor de klas staan) en de meer theoretische verdieping vanuit haar aanvullende master Orthopedagogiek, weet Louise als geen ander de verbinding te leggen tussen wetenschap en praktijk. Louise weet daarnaast altijd goed de vertaalslag vanuit diagnostiek naar concrete adviezen te maken, vol praktische tips en trucs. 

Louise staat voor positiviteit, enthousiasme en veiligheid. Louise gelooft dat het opbouwen van een band een voorwaarde is om samen met het kind en ouders tot nieuwe inzichten en ontwikkelingen te komen, waarbij het welbevinden van het kind altijd het uitgangspunt is. Louise hanteert een oplossingsgerichte werkwijze en staat altijd open voor vragen. Louise is dan ook niet alleen een gewaardeerde collega, maar wordt door veel van haar leerlingen als een prettige behandelaar omschreven. 

Diploma's en Registraties
  • NVO Orthopedagoog
  • Academische PABO
  • Remedial Teacher en Dyslexiebehandelaar 
  • Specialist Onderwijs & Ondersteuning

Deskundigheidsbevordering:
BAPD Basisaantekening Psychodiagnostiek

Gevolgde postdoctorale (deel)opleidingen:
  • HSP begeleiding 
  • Coaching in zorg en onderwijs
  • Emotie-regulatieproblemen
  • Executieve functies in het VO
  • Hoogbegaafdheid
  • Dubbel Bijzondere Leerlingen 
  • Mindfullness
  • Motiverende gespreksvoering bij jongeren
  • Onder- of overprikkelde leerlingen
  • Samenwerking jeugdhulp en onderwijs
  • Workshop kernkwaliteiten

Michelle van den Berg 

Michelle van den Berg

NVO Orthopedagoog 
Onderwijskundige en Academisch leerkracht
Specialist Leren en Gedrag 
Specialist Hoogbegaafdheid & Dubbel Bijzonder

Praktijkdagen Michelle van den Berg:
maandag, dinsdag en woensdag

Over Michelle

Michelle heeft na afronden van haar bachelor Academische Pabo de master Orthopedagogiek gevolgd aan de Universiteit Leiden. Gedurende haar bachelor merkte Michelle al snel dat de zorg in de klas niet voor elk kind toereikend is. Iets wat elk kind verdient. Hierdoor heeft zij ervoor gekozen om zich zich te specialiseren in de zorg voor het individuele kind. Naast haar master Orthopedagogiek is Michelle gaan werken in het basisonderwijs, wat zij tot op heden twee dagen per week doet. Het toepassen van de kennis vanuit haar achtergrond als orthopedagoog gebruikt zij wekelijks tijdens het les geven in de klas, en vice versa. Hierdoor is Michelle bekend met de wereld waarin een kind zich een groot gedeelte van de week begeeft en de mogelijkheden binnen een school. Michelle haar missie is om kinderen in hun kracht te zetten en samen, met ouders en school, te kijken naar mogelijkheden en oplossingen. Door met elkaar samen te werken, wordt gewerkt aan een fijne ontwikkeling waarin het kind of de jongere zich kan ontplooien.

Michelle richt zich binnen Orthopedagoog Westland Delfland op het verzorgen van diagnostiek, behandeling en begeleiding. Daarnaast verzorgt Michelle enkele onderwijszorgarrangementen en zij is verantwoordelijk voor meerdere remedial teachingstrajecten. Michelle heeft de aantekening psychodiagnostiek mogen behalen.

Diploma's en Registraties
  • NVO Orthopedagoog
  • Academische PABO
  • Remedial Teacher 

Deskundigheidsbevordering trajecten:  
BAPD Basisaantekening Psychodiagnostiek

Gevolgde postdoctorale (deel)opleidingen:
  • Dubbel bijzondere leerlingen
  • Hoogbegaafdheid
  • Dyslexie en leerproblemen
  • Diagnostiek en begeleiding 
  • Onder- of overprikkelde leerlingen
  • Samenwerking jeugdhulp en onderwijs
  • Workshop kernkwaliteiten
test

Nicolien de Jong – Lettinga

test

Nicolien de Jong – Lettinga

NVO Orthopedagoog
Master – Orthopedagoog SKJ
Specialist (Zeer) Jonge Kind – Infant Mental Health
Specialist Hoogbegaafdheid en Dubbel Bijzonder

Praktijkdagen Nicolien de Jong – Lettinga:
maandag (tot 14.00 uur), dinsdag (tot 14.00 uur), woensdag (tot 17.00 uur) & donderdag (tot 14.00 uur)

Over Nicolien

Nicolien is gestart met de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening in Zwolle en heeft daarna haar Master Orthopedagogiek gevolgd aan de Universiteit Utrecht. Nicolien heeft zich tijdens haar opleidingen vooral gericht op ontwikkelings- en opvoedingsproblemen en het bieden van opvoedondersteuning. Tijdens haar Master Orthopedagogiek behaalde zij ook de basisaantekening psychodiagnostiek.

Na haar opleidingen heeft Nicolien zich gespecialiseerd in het begeleiden van onder andere het zeer jonge kind (0-5 jaar) en hun ouders, waarbij ze werkt vanuit zowel de geboortepsychologie als de visie van Infant Mental Health. De periode die een kind doorbrengt in de buik van de moeder, de manier waarop het geboren wordt, en de eerste levensjaren vormen de basis voor de rest van het leven. Deze periode heeft een grote invloed op wie je bent, hoe je je ontwikkelt, en hoe je je gedraagt. Vanuit deze visie ziet Nicolien gedrag als een richtingaanwijzer; een kind probeert altijd iets te vertellen met zijn gedrag. Nicolien zet zich daarom met rust en sensitiviteit in als vertaler tussen het kind, zijn ouders, en het gehele systeem rondom het kind. Op deze manier hoopt zij een positieve bijdrage te leveren aan het beter begrijpen en ondersteunen van kinderen, zowel thuis als op school.

Binnen Orthopedagoog Westland Delfland begeleidt Nicolien zowel (zeer) jonge kinderen als wat oudere kinderen met vaak een verhoogde mate van sensitiviteit. Bij de zeer jonge kinderen komen veelal thema’s op het gebied van ontwikkeling en gedrag aan bod, terwijl zij bij oudere kinderen vaak werkt aan thema’s zoals zelfbeeld en hoog ontwikkelingspotentieel. Al deze kinderen hebben echter gemeen dat ze extra aandacht en begrip nodig hebben in hun ontwikkeling. Nicolien biedt daarnaast ondersteuning aan de ouders van deze kinderen, waarbij opvoedondersteuning een belangrijk aspect is. Zij werkt nauw samen met ouders om hen handvatten te bieden in het omgaan met de unieke uitdagingen die deze kinderen met zich meebrengen, zodat zij hen effectief kunnen begrijpen en begeleiden.

Naast haar werkzaamheden bij Orthopedagoog Westland Delfland is Nicolien ook actief in het opleiden van pedagogisch professionals die met baby’s werken, zodat zij hun werk met baby’s kunnen specialiseren en verdiepen. In dit kader biedt zij trainingen aan waarin pedagogisch professionals zich ontwikkelen tot échte babyspecialisten die baby’s vanuit verbinding kunnen begrijpen en begeleiden.

Diploma's en Registraties
  • Sociaal Pedagogische Hulpverlening
  • Orthopedagoog (NVO: 18058)
  • Master-Orthopedagoog (SKJ: 120014008)
  • Basisaantekening Psychodiagnostiek BAPD
Gevolgde postdoctorale (deel)opleidingen:
  • Baby’s beter begrijpen en begeleiden
  • Babytherapie
  • Begeleiding bij hoogsensitiviteit
  • Buitenpsychologie
  • Conceptie, prenatale periode en geboortepatronen
  • Docent babymassage & baby-yoga
  • Draagconsulent basis & gevorderd
  • Dunstan Babytaal trainer
  • Eerste Hulp voor Huilbaby’s
  • Geboorte in Kaart
  • Hoogbegaafdheid & Dubbel Bijzonder
  • Infant Mental Health (IMH)
  • Meer bewegen, minder praten in de behandelkamer
  • Peri-partum Psychische problemen
  • Postpartum begeleiding
  • Processen rondom verlies begrijpen
  • Rebozo Massage
  • Spiegelcoaching
  • Systemische opstellingen
  • Traumasensitief werken
  • Wandeltherapie

Nikki Rademaker

Nikki Rademaker 

Orthopedagoog
Kinder en Jeugdpsycholoog 
Postmaster – Orthopedagoog 
Specialist Leren en Gedrag 
Specialist (hoog)Begaafdheid en 2E 

Praktijkdagen Nikki Rademaker:
dinsdag, woensdag en donderdag

Over Nikki

 

Nikki heeft Pedagogische Wetenschappen gestudeerd aan de Universiteit van Leiden. Tijdens haar studie hield zij zich al bezig met het begeleiden van kinderen met leer- en ontwikkelingsproblemen in het primair en voortgezet onderwijs. Na haar bachelor heeft zij de master Education and Child studies afgerond en haar basisaantekening psychodiagnostiek behaald.

 

Na haar studie heeft zij zich in eerste instantie voornamelijk gericht op leerproblemen. Nikki is gecertificeerd dyslexiebehandelaar en voert verschillende onderwijszorgarrangementen uit. Zij vindt het belangrijk om aan te sluiten bij het kind en diens omgeving. Zij ziet het als een uitdaging om samen met het kind, ouders en school een zo fijn mogelijke omgeving te creëren waarin het welbevinden voorop staat.

 

Naast haar werkzaamheden als orthopedagoog in de praktijk, houdt Nikki van lezen. Zowel vakinhoudelijk als recreatief. Ze houdt van leren en blijft zichzelf graag verder ontwikkelen. Dit heeft ertoe geleid dat zij in 2022 is gestart met de Postmaster tot Kinder- en Jeugdpsycholoog NIP. 

 

Niet alleen in haar werk vindt Nikki het leuk om kinderen te helpen het beste uit zichzelf te halen. In haar vrije tijd coacht zij ook een jeugd basketbalteam dat op Landelijk niveau speelt. Daarnaast speelt zij zelf ook nog in competitieverband.

Diploma's en Registraties
  • Orthopedagoog NVO Registratienummer 21712
  • postMaster-Orthopedagoog SKJ Registratienummer 100027172
  • Kinder- en Jeugdpsycholoog NIP Registratienummer 237098
  • In bezit van basisaantekening psychodiagnostiek
Gevolgde postdoctorale (deel)opleidingen:
  • KJ psycholoog in de praktijk
  • Rechten van het kind 
  • Diagnostiek
  • Beroepsethiek 
  • Ontwikkeling in de basis: ouder-kindrelatie in context (IMH 1)
  • Handelingsgerichte diagnostiek 
  • psycholoog als scientist practitioner 
  • Ontwikkeling en psychopathologie
  • Motiverende gespreksvoering 
  • Oplossingsgericht werken, kortdurende oplossingsgerichte therapie 
  • Ontwikkeling in de basis: ouder-kindrelatie in context (IMH 2) 
  • Mentale gezondheid, gezondheid en veilig opgroeien, thuis en op school
  • Taal en ontwikkelingsstoornissen/communicatie 
  • Ontwikkelings-neuropsychologische diagnostiek
  • WISC-V
  • Gecertificeerd dyslexie behandelaar
  • Executieve functies bij kinderen en jongeren
  • dyscalculie van signalering naar diagnose
  • dyslexie; de verdieping
  • Hoogbegaafheid vs Dubbel Bijzonder
  • Kritische diagnostiek van dyslexie
  • Effectief leerkrachtgedrag bewerkstelligen als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen 
test

Debby Feller 

test

Debby Feller

Remedial Teacher
Onderwijsprofessional 

Praktijkdagen Debby Feller: maandag 

Over Debby

Debby heeft haar opleiding aan de PABO afgerond in 2007. Sindsdien heeft zij gewerkt als leerkracht in het regulier basisonderwijs en op een school voor nieuwkomers. 

Sinds 2017 is zij werkzaam als remedial teacher voor verschillende scholen in het Westland en begeleidt kinderen op het gebied van rekenen, taal, spelling en begrijpend lezen. In 2021 heeft zij de opleiding voor intern begeleider afgerond en ze heeft tijdens deze praktische opleiding veel handvatten gekregen om de ontwikkeling van kinderen te volgen, analyseren en plannen te maken.

Kinderen gaan naar school om te leren en zichzelf te ontwikkelen. Dit lukt het beste als ze goed in hun vel zitten, goede relaties hebben met anderen en zich veilig voelen op school. Het is krachtig om te herkennen wat een kind nodig heeft. En op een ontspannen manier, die bij hen past, samen te werken aan zijn ontwikkeling. 

Het is belangrijk dat een kind leert dat het fouten mag maken en zich in de leerkuil bevindt. Door de leerkuil maak je kinderen bewust van de dingen die horen bij het leren. Onder begeleiding ontwikkelt het kind strategieën of technieken om verder te gaan met de taak. Dit geeft motivatie en zelfvertrouwen om het een volgende keer weer te proberen. Ieder kind is uniek en heeft een rugzak gevuld met ervaringen en kennis. Het is mooi om te zien als kinderen leren hoe ze deze rugzak kunnen gebruiken en stappen maken. 

Diploma's en Registraties
  • PABO
  • Begeleider kinderen met een vluchtelingen achtergrond
  • NT2 
  • IB opleiding
Gevolgde postdoctorale (deel)opleidingen:
  • 2007: PABO, Haagse Hogeschool

  • 2016: Hogeschool Utrecht, Begeleiden van kinderen met een vluchtelingen achtergrond

  • 2016: NT2 cursus HCO 

  • 2021: IB opleiding, Harry Janssens Onderwijspraktijk

Lotte van Holsteijn

Lotte van Holsteijn

Orthopedagoog
Mindfulness Kindercoach
Remedial Teacher

Praktijkdagen Lotte van Holsteijn: maandag

Over Lotte

Na de PABO ben ik gestart met de studie orthopedagogiek aan de Universiteit te Leiden. Omdat ‘kinderen verder helpen in hun ontwikkeling’ van jongs af aan altijd al mijn drive is geweest, ben ik na deze opleiding gaan werken op een basisschool als leerkracht. Daar heb ik lesgegeven zowel in de onder- als midden- en bovenbouw. Om de uitdaging nog wat meer op te zoeken, werd ik naast leerkracht ook intern begeleider met als doel de ontwikkeling van een kind nog beter te kunnen begeleiden. 

Omdat ik merkte dat het voor een kind ontzettend belangrijk is om goed begeleid en gecoacht te worden in het onderwijs, ben ik hierin zelfstandig verder gegaan door kinderen te gaan begeleiden en coachen op het gebied van gedrag, maar ook op het gebied van leren. Ik heb veel ervaring met het begeleiden van kinderen met AD(H)D, autisme en hoogbegaafdheid. Een band opbouwen met een kind is hierin een belangrijke voorwaarde om vooruitgang te boeken.  

Daarnaast heb ik ook de Mindfulness Kindercoach opleiding gevolgd om kinderen nog beter te kunnen coachen vanuit rust. Ontspanning is ontzettend belangrijk voor de ontwikkeling van kinderen. Het kind leren te vertrouwen op zichzelf en het kind leren om het uiteindelijk zelf te doen zijn voor mij erg belangrijk bij de begeleiding van kinderen.  

IMG_4748

Ilse Schijf

test

Ilse Schijf

Onderwijskundige
Orthopedagoog

Praktijkdagen Ilse Schijf: woensdag, donderdag

Over Ilse

Ilse is spontaan, enthousiast en leergierig. Al tijdens haar opleiding tot leerkracht ontdekte ze haar interesse in de ontwikkeling en het gedrag van kinderen. Deze interesse bracht haar ertoe de master Orthopedagogiek te volgen aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, waar zij vervolgens in contact kwam met Orthopedagoog Westland Delfland.

Ilse combineert haar werk als orthopedagoog met jarenlange ervaring in het onderwijs en de kinderopvang. Ze staat nog steeds voor de klas als leerkracht van groep 8 en heeft daarmee een stevige basis in het werken met kinderen van verschillende leeftijden. Deze praktijkervaring helpt haar om wetenschappelijke inzichten concreet en toepasbaar te maken in de dagelijkse praktijk. Ilse weet zich goed te verplaatsen in de belevingswereld van het kind, wat het opbouwen van vertrouwen en een veilige werkrelatie versterkt. Ze gelooft sterk in de kracht van samenwerking tussen kind, ouders, school en andere betrokkenen. Alleen samen kun je écht passende hulp bieden – en juist dat is wat Ilse iedere dag drijft in haar werk bij Orthopedagoog Westland Delfland.

Diploma's en Registraties
  • PABO
  • Orthopedagogiek / Pedagogische Wetenschappen

Ellen Boon – v.d. Ende

Ellen Boon – v.d. Ende

Praktijkondersteuner
Planning en Administratie

Praktijkdagen Ellen Boon – v.d. Ende:
wisselend

Over Ellen

Ellen werkt binnen Orthopedagoog Westland Delfland als praktijk ondersteuner en administratieve duizendpoot. Ellen draagt onder andere zorg voor de administratie en de boekhouding van de diverse teamleden. 

IMG_4748

Onze praktijk

Onze praktijk is gevestigd in Naaldwijk. Wij helpen kinderen, jongeren en (hun) ouders uit o.a. Naaldwijk, Hoek van Holland, Maassluis, Maasland, De Lier, ‘s - Gravenzande, Wateringen, Monster, Kwintsheul, Honselersdijk, kortom het hele Westland. Binnen onze regio horen ook Delft, Den Hoorn, Pijnacker, Maassluis, Vlaardingen, Schiedam en Den Haag. Ook als u buiten deze gemeenten woont, helpen wij u vanzelfsprekend graag. U kunt bij ons terecht voor diagnostiek, behandeling, advies en begeleiding bij onder andere autisme, ADHD en ADD, dyslexie en hoogbegaafdheid.

Vereniging van Orthopedagogen
SKJ_logo
download